Játék

A 10 legemlékezetesebb videojátékos kedvenc

Mi itt a szerkesztőségben mindenképp és a cikkeinket olvasók jelentős hányada is biztosan nagyon szeret játszani. És mit szeretünk még legalább ugyanennyien? Itt persze több megoldás is lehetséges, de én most a kedves, szőrös, tollas, pikkelyes, egyéb borítású kis és nagy barátainkra, az állatokra gondolok. A videojátékok és a „kis”állatok kombinálása pedig remek recept lehet az üdvözüléshez minden fejlesztő számára. Már amennyiben jól csinálják és megfelelő formában építik bele a kedvenceket a játékba. Az pedig külön öröm, ha komolyabb interakcióba is léphetünk velük. Szerencsére sok fejlesztő és kiadó ráeszmélt ennek előnyeire és a videojátékok történelme során egy rakás emlékezetes házi- és nem háziállattal találkozhattunk. Cikkünkben összegyűjtjük nektek a 10 legemlékezetesebbet és legszerethetőbbet.

A toplistának, mint mindig, most is van szabálya, hiszen különben regényt is írhattam volna. AZ egyetlen szabály amit meghatároztam, rém egyszerű volt: Csak olyan állatok kerültek fel a listára, akik az eredeti főszereplő társai, kedvencei kalandjai során és nem olyanok, akik maguk a történet főszereplői (ez egy másik lista lehet majd egyszer). Na, akkor csapjunk is bele. A lista jellegéből adódóan spoilerek előfordulhatnak a cikk közben. Ezt az adott bekezdésnél külön jelezve is lesz, így ha még nem játszottátok a játékot, akár át is ugorhatjátok.

10. Kisállatok – The Sims sorozat
Oké, ez egy rém egyszerű választás volt nem? Az EA sikersorozata úgy aposztrofálja magát, mint „életszimulátor” és mint ilyen akkor természetesen részét kell képezzék azok az élőlények is, akik az emberi lét szerves részeit képezik. A sorozatnak köszönhetően a játékosok virtuális emberkéi epizód függvényében már birtokolhattak kutyát, macskát és lovat is, melyeket elég alaposan testre is szabhatnak. Kell ennél több? Ja igen, ezekkel az állatokkal mindent lehet csinálni és csináltatni, amit a valóságban is lehet, így a játékos virtuális kis világának ugyanolyan szerves részeivé és ugyanúgy a család tagjaivá válnak, mint a valóságban.

9. Yoshi – Super Mario World
1990-ben a Super Mario sorozat már a csúcson volt és látszólag a Nintendót nem lehetett megállítani. De ők is tudták, hogy az új epizódhoz, a Super Mario Wörld-höz kell valami nagy csattanó. Na ez volt Yoshi, Mario hűséges cimborája és hátasa, a dinoszaurusz-sárkány-akármi, akinek személyében kedvenc vízvezeték szerelőnk igen komoly segítséget kapott, hiszen Yoshi meg tudja enni az ellenségeket, ráadásul elfogyasztásukkal ideiglenesen még spéci képességeket is nyerhet, mint pl. a repülés, tűzköpés, stb. Nem mellesleg pedig roppant mókás kis figura. A játékosok is beleszerettek és azóta a Super Mario sorozat fontos szereplője lett, sőt, saját játékot is kapott már.

8. Chop – GTA V
A Grand Theft Auto nem a kisállatairól híres, de szerencsére a GTA V orvosolta ezt a problémát. Chop eredetileg Franklin flúgos haverjának, Lamarnak a kutyája, de csakhamar permanensen Franklinhez kerül, innentől pedig mi, mint a játékos is mókázhatunk vele. Azon kívül, hogy sétálni vihetjük, labdát dobálhatunk neki még akár a harcban is tud segíteni Frnaklinnek. Ráadásul rejtett csomagokat is „ki lehet szagoltatni” vele. Ha pedig bejelentkezünk a játékhoz tartozó telefonos appba, akkor testre is szabhatjuk a nyakörvét, vagy alap utasításokra is megtaníthatjuk. A mókás jelenet(ek) mikor telesz.rja az udvart pedig csak hab a tortán.

7. A lény(ek) – Black and White
Emlékeztek arra amikor még Peter Molyneux valóban minden eges játékával megváltotta a világot? Nos, a Black and White pontosan ennek volt a tökéletes példája 2001-ben. A játékos által megszemélyesített istenség kvázi kivetüléseiként pedig hatalmas két lábon járó állatok közül válogathattunk, melyek mindegyikének saját képességei és személyisége volt. A kezdő majom, tehén és tigris mellett kiegészítőkön és küldetéseken keresztül egy rakás másik behemót kedvencünk lehet, mint teknős, farkas, medve, csirke, és ez csak a lista töredéke. Igazán nagy élmény nevelgetni ezeket a lényeket. Ennek nagy szerepe is van, ugyanis az isten visszajelzései alapján maguktól tanulnak. Ezért pedig a játék a mai napig tartja a Guinnes rekordot.

6. Cheeseburger – Far Cry 5
A Far Cry szériában mindig sok állattal találkozhattunk, de ezek általában csak díszletnek, vagy levadászandó prédának voltak jelen. AZ ötödik rész azonban változtatott ezen és az újjáélesztett „buddy” rendszernek hála immáron három négylábú kísérőt is magunk mellé vehettünk. Ezek közül is a legérdekesebb és legmókásabb Cheeseburger a hamburgeren és steaken élő, diabéteszes grizzly medve, akit gyerekkora óta emberek neveltek, ezért olyan, mint egy mamlasz kutya. Miután kiszabadítjuk a szekta karmai közül pedig bármikor segítségül hívhatjuk. Ő pedig nagyon szereti a gonosz emberek húsából készült steaket is. Főleg frissen és nyersen fogyasztva. Cheeseburger karakterének bájos abszurditása a játék egyik legkellemesebb pontja.

5. Agro – Shadow of the Colossus (SPOILER)
A Team Ico játéka egy bámulatos és szívfacsaró történet egy tőbe csalt és átvert emberről, aki a jó cél érdekében végül kiderül, hogy borzalmas dolgokat követ el az egész játék során. A történetnek és Wander életének egyetlen stabil pontja van, Agro, hűséges hátasa, aki minden kaland, minden veszély során ott van mellette, néha saját testével védve gazdáját. Játék közben egyértelművé válik a játékos számára a köztük lévő kapocs aminek következtében az ő szívéhez is közel kerül Agro. Így igazán szívfacsaró látni ahogy a szerencsétlen ló a játék vége előtt Wandert mentve a mélybe zuhan, majd ugyanekkora öröm éri az utolsó pillanatokban, hogy mégis túlélte a zuhanást.

4. Trico – The Last Guardian
Még egy különleges állat, még egy Team Ico játék, aminek története egy fiatal és egy különleges élőlény kapcsolata köré épül. Talán jobban is, mint a Shadow of the Colossus esetében. Trico és a fiú szépen lassan elkezdenek megbízni egymásban és különleges kötelék alakul ki közöttük. Ebben a történetben pedig Trico, ez a különleges élőlény, akinek faja olyan mintha egy hatalmas kutya-macska-madár keverék lenne az akit átvertek és tőrbe csaltak, majd olyanra kényszerítettek amit nem akart megtenni. A fiú által azonban megszabadul szó szerinti és képletes béklyóitól is és onnantól – ha csak rövid időre is – de egymás életének fontos szereplőivé válnak.

3. Dzsin lova – Ghost of Tsushima (SPOILER)
A dobogóra már csak nagyon különleges helyezettek kerültek fel. Ilyen a Ghost of Tsushima hősének, Dzsinnek az első paripája. Ennek a hátasnak nem az a különlegessége, hogy mélyen ki van dolgozva, hiszen konkrét neve és kinézete sincs, magunk választhatjuk ki mindkettőt a játék elején. Nem is az, hogy milyen hathatós segítség játék közben, mármint az utazáson kívül.. Dzsin lovának a különlegessége az a gondosan felépített, leheletfinom háttérelem a játékban, ahogy a Sucker Punch felépíti az ember és szeretett állata, hű négylábú társa közti köteléket. Dzsin és „ló” folyamatosan interakcióban vannak, a szamuráj folyamatosan beszél hátsasához, kedves szavakkal illeti, a küldetések utáni jelenetekben,átvezetőkben pedig rendre szemtanúi lehetünk állat és ember barátságának. Így csakhamar mi is megkedveljük a paripát és Dzsinnel együtt törik össze a szívünk, mikor a ló megadja magát az ő menekülése érdekében elszenvedett sérülések.

2. Pokémonok – Pokémon széria
Oké, gondolta bárki is, hogy ez nem fog szerepelni a listán? Az kisállatos videojátékok alfája és omegája, aminek egész koncepciója képzeletbeli állatokkal történő interakcióra épül. Teljesen mindegy, hogy az elmúlt két és fél évtized alatt több, mint egy tucatnyi megjelent játék közül melyiket választjuk, a lényeg ugyanaz. Választhatunk magunknak egy különleges képességekkel bíró „állatkát”, egy pokémont, aztán szélnek eresztenek minket a világban, hogy mi legyünk a legfajább trénerek széles e világon. Kalandjaink során több pokémont is összegyűjthetünk és képezhetünk és gondoskdhatunk róluk. De valljuk be, mindannyiunknak mindig megvolt a kedvence, aki legközelebb állt a szívéhez, akivel a legtöbbet törődött, akivel a legtöbbet harcolt, aki tényleg olyan volt mint egy kiskedvenc. Vagy később óriási kedvenc, ha maxra fejlesztettük. Ez nem feltétlenül a kezdő lényecske volt, de többnyire igen. A Pokémon sorozat tehát minden idők egyik legmeghatározóbb „állatos” játéka.

1. Dogmeat – Fallout 4
Ó igen, Dogmeat, a Fallout sorozat szerves része. Pontosabban részei, hiszen minden egyes epizód egy másik Dogmeat karaktert mutat be. Közülük pedig a legkülönlegesebb a legutolsó epizód kedves kis németjuhásza, akivel a játék már egy korai szakaszában összefuthat kalandorunk és egy négylábú kísérővel gazdagodva folytathatja veszélyes utazását a ‘Commonwealth’ hősének címe felé. A Fallout 4 Dogmeatje pedig – hála a továbbfejlesztett kísérő rendszernek – olyan mintha egy valódi négylábú pajti lépdelne mellettünk. Segíti karakterünket ahol éri, harcol mellette, viszi a cókmókjait, játszhatunk vele és egy rakás parancsot is adhatunk neki. Mindehhez pedig társul egy kiugróan alapos munka, amivel az ember legjobb barátjának viselkedését ültették a játékba. A magam részéről tojtam az összes többi kísérőre és az egész játékot Dogmeattel vittem végig. A kutyust egyébként az egyik designer állandóan az irodában tartózkodó kutyájának megfigyelése alapján hozták létre, így nem csoda, hogy pusztasági pajtásunk ennyire élethű és ennyire meg tudjuk szeretni. És ezért ő a nyertese a listánknak.

Ez volt hát a véleményem szerinti legemlékezetesebb, leszerethetőbb, legmeghatározóbb kedvenceinek listája a videojátékok történetében. Bízom benne, hogy számotokra is érdekes volt a felsorolás. Egyetértetek vele? Hülyeségnek tartjátok? Egészen nyugodtan írjátok meg nekünk kommentben és beszéljünk róla. Azt is tudom, hogy még bőven lehetne lehetséges szereplőt találni a listára. Írjátok meg kedvenceiteket és ha kellő számban kapunk jelölteket, akkor elkészítjük az olvasók által javasolt listát is. Addig is pedig reméljük, hogy egyre több játékban találkozhatunk emlékezetes állat barátokkal.