Méltó ellenfél a GTA-nak? – Saints Row széria bemutató 1. rész
A Saints Row az a széria, amit sokan már a futottak még kategóriába sorolnak, sokan nem is hallottak róla, és páran játszák még. Úgy gondoltam kicsit előveszem a szériát, hiszen nemrég jelentették be a Reboot-ot.
Az Volition által fejlesztett első részt 2006-ban mutatta be a THQ Xbox360-ra, valamint egy butított telefonos verzió is megjelent hozzá. A műfaj nem volt új a piacon, javában pörgött már a GTA:SA két éve, szóval nem volt könnyű dolga a stúdiónak.
A történet Stilwater-ben játszódik (több Amerikai városról modellezték, többek között: Chicago, Detroit, Cleveland, Baltimore). A magunk által kreált karakter -ez már a kezdetektől kezdve erős feature a szériában- csatlakozik a 3rd Street Saints bandához, akik megmentették az életét és ezért segít nekik feljebb jutni a ranglétrán, ellehetetleníteni az ellenséges bandákat és közben a saját reputációját is növelni. A küldetéseket reputációs pontokkal oldhatjuk fel, nem lineáris a történet, köszönhető ez a 3 különálló történetszálnak.
A történet
Kezdetben 3 banda háborúzik az utcákon, a Vice Kings, a Los Carnales és a Westside Rollerz. Random járókelőként kereszttűzbe kerül a karakterünk, és amikor a Saint’s területén sétál át, de megmenti egy kisebb banda tagja, a 3rd Street Saints. A vezetőjük behívja a karakterünket a bandába, hogy segítsen visszaszerezni a területüket a rivális bandáktól, valamint írtsa is ki őket. Több dolgot nem írok, elég tudni a Plot-ot. Aki tervezte elkezdeni a második részt külön, az mindenképp játssza ezt VÉGIG, meg fogja érni.
A játékmenet
A játékmechanikai elemek hasonlítanak a GTA-ra, de mégis különböznek. Hasonlóan a GTAV Online karakterkreálásához alakíthatunk ki magunknak egy karaktert. Az első küldetés után szabadon barangolhatunk a mapon, futhatunk, ugorhatunk, vezethetünk, lőhetünk és úszhatunk is. (igen, Tommy! :D).
Minigamek megtalálhatóak a pályán, amikkel növelhetjük a reputációs pontjainkat és pénzt kereshetünk. Ha a játékos elront egy missziót, az csökkenti a reputációnkat, így érdemes odafigyelni. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy alakul a banda növekedése is a történet során, fokozatosan foglalhatjuk el a környező területeket.
A harcrendszer hasonlóképp működik, így ebben a részben még nem térnék ki külön erre. A körözési szintünk 2 részből áll, függően attól, hogy épp kinek a haragját vívtuk ki magunknak. Két csík van a minimap körül, a felső reprezentálja azt, hogy épp melyik ellenséges banda haragját váltottuk ki, az alsó pedig a rend éber őreit.
Életerőnk magától visszatöltődik, de gyorskajával segíthetünk a helyzeten. Fegyverrendszere szintén a GTAV-hez hasonlít leginkább, van „weapon wheel” ahol kategóriákra vannak osztva a fegyverek(közelharci, SMG, AR stb.) , és innen tudjuk kiválasztani, hogy épp mivel támadunk.
Végszó
Összességében nem egy rossz játék, de látszódik rajta, hogy a széria elsőre része, és egy erős középszintet hoz, de semmi kiugrót. Mindenképpen ajánlom a kipróbálását azoknak, akik a széria egy másik részén gondolkodnak, hiszen történet szempontjából egy sokkal komplexebb képet fog adni a játék világáról, így akár több meglepetést és jobb játékélményt okozhat a további részek végigjátszása.