Egy letűnő kor fényes csillaga – Army of Two ajánló
Sajnálatos módon az EA bejelentette, hogy megszűnteti a támogatást, és a szerverek elérését egy tucat játékhoz, kezdve azt az Army of Two sorozat játékaival. Mivel ez a játék-sorozat méltatlanul kevés figyelmet kapott hozok róla egy cikket, amiben megpróbálom átadni, miről is szólt ez az egész.

Kezdjük az elején, az Army of Two (későbbiekben: AoT), egy az EA Montreal által fejlesztett TPS, amely 2008-ban jelent meg előszőr konzolokra. A játék a kooperatív játékmenetre fókuszál, ezért is főként co-op módban élvezhető a játék,viszont végig játszható úgy, hogy társunkat a játék vezérli, aki igazodik a stratégiánkhoz (PAI – partner artifical intelligence). A játék koncepciójából adódóan az egyesharcos üzemmódot el is felejthetjük.
Az első két címben még Rios és Salem a főszereplők, a T.W.O. (innen is jön a játék címe) nevezetű katonai szervezetet Rios alapította. Salem az utolsó rész gonosza, előtte pedig Rios társa. Az utolsó rész, ahol a játszható karakterek neve Alpha és Bravo, akiknek a kilétüket homály fedi. Számomra ez a kedvenc, így a továbbiakban állításaim arra lesznek igazak.

Játékmechanikai elemekről nem írok hosszasan, hiszen kismillió videó van, ami jobban be tudja mutatni, mint ahogy én leírom pár sorban, viszont egy dologról mégis megemlékeznék. Ez az egy dolog a saját karakter elkészítése. Nem egy Saint’s Row, viszont meglepő, hogy milyen jól van kitalálva az egész. A maszkot (ez a játék egyik alapvető ismertetőjele, minden karakternek saját maszkja van), ruházatot és a tetkókat is tudjuk változtatni a karakteren.
Érdekesség, hogy a sorozat összes játéka kizárólag az X360 és PS3 modellekre, valamint PSP-re jelent csak meg, talán ez is felróható a bukásának, hiszen a következő generációra nem tudott továbblépni a cím. Lehetne még fejtegetni az okokat, hogy miért is bukott be, de bevallom őszintén, hogy én nem értem. Az AoT: The Devil’s Cartel talán az egyik legjobb co-op cím, amivel valaha is játszottam. Lehet, hogy csak az idő szépíti meg a játékot, de nem tudnék bosszantó dolgokat megfogalmazni vele kapcsolatban.
Sajnálatos, hogy a széria nem jutott egyről a kettőre, és megragadt a múltban. Nem úgy néz ki, hogy mostanában folytatnák a sorozatot, de ha mégis, annak sok rajongó örülne. Egy próbát mindenképp megér a játék, habár már nem elérhetőek az Online featurek, azért még így is érdemes a játék egy próbára.