Sorozat

Heroes Reborn

Azazhogy inkább Heroes More of the same. Az új Hősök sorozatban is elég erősek az X-Men párhuzamok, a különleges képességű embereket csak azért nem mutánsoknak hívják, mert a kifejezés valószínűleg a Marvel tulajdona, ezért születhetett meg az evo elnevezés, hogy valami röviddel és frappánssal illethessék a különleges képességűeket. Az X-Men történetekből már ismerős mutáns-regisztrációról esik szó a nyitó dupla epizódban valamint az evók és emberek ellentéteiről. Az X-Men mutánsainak problémái amúgy is elég sok párhuzamot mutattak a melegek helyzetével, ám ezt sosem mondták ki, rejtett utalás maradt csupán, ellentétben a Hősökkel, ahol most, rögtön az első jelenetben szivárványszínű zászlókkal vonulnak fel az evók, akik ellen “God Hates Evos” táblákkal tüntetnek… köszönjük szépen, de nem kell szájba rágni. Főleg, hogy ezt az X-Men már ötször megtette.

heroes-reborn.png

A zene egy az egyben ugyanazt az indiai témát használja, mint az eredeti sorozat négy évadon keresztül, sőt, még a betűtípusokon sem voltak képesek változtatni. Lehet, hogy azért, mert az eredeti széria rajongóira apellálnak? Csak azt nem vették a készítők számításba, hogy a Hősök népszerűsége a második évad után jócskán leromlott. Ez az évadnyitó dupla epizód nosztalgiaparádénak tűnt, még úgy is, hogy a szereplőgárda nagy része új. Szerintem sokkal jobban működött volna, ha valami teljesen újba kezdenek bele (ami mondjuk az eredeti Hősök világában játszódik).

Erre még rátesz egy lapáttal az, hogy a speciális effektek (konkrétan a CGI) nem néznek ki egyáltalán jobban, mint 2008-ban. A Hősök akkoriban, a korához és ahhoz képest, hogy történetesen televíziós sorozatról van szó, kifejezetten korrekt speceffekteket vonultatott föl, ellenben a Heroes Rebornban kifejezetten gagyi a CGI. Egyáltalán nem hihető, sőt néhol egészen nevetséges, lásd a füstté váló papot (ú, tisztára mintha a lelkét látnánk, micsoda mélységek). Kontrasztba állítva a ma létező tévésorozatokkal, a Heroes Reborn olyan, mintha amatőr lenne.

Az El Vingador karakterében továbbvitt szuperhős/igazságosztó hagyomány kiváltképp tetszett, de folyton azt éreztem közben, hogy ezt már láttam valahol (Kick-Ass, Batman, sorolhatnám még). Tudom jól, hogy nehéz manapság újat alkotni, de a régi dolgokat is lehet teljesen új köntösbe csomagolni (ezt tette pl. a fent említett Kick-Ass). Ezzel szemben az új Japán szál, a gamer srác és a fura videojátéklány szála rettentő gyenge, idegesítő és csöpög a förtelmes CGI gennyében. Először is a két karakter között szinte semmi kémia nincs, egyikükről sem tudunk semmit, nem karakterek, csupán papírkivágatok. Laposak és elnagyoltak. Ez halmozottan érvényes Mikóra, akiről még azt sem tudjuk, miért lakik egyedül egy ilyen fura házban vagy hogy ki az apja, ő mit akar stb. A srácról legalább annyit tudunk, hogy gamer és van egy YouTube csatornája. Ezt leszámítva az ő száluk eddig csupán az volt, hogy egy rettentő ocsmány videojáték világban szamurájokat kaszabolnak (komolyan, tudom, hogy valószínűleg a készítőknek nem volt sok pénze, de valamit, ami ennyire béna, hogy adhattak ki a kezük közül?). Ennél a videojátéknál nem elég, hogy iszonyatosan elavult a CGI, de úgy néz ki, hogy még a játékélmény sem a legjobb: soha nem játszanék ezzel a játékkal és én, mint néző, nem hiszem el, hogy egy hivatásos YouTube gamer ezzel a mocsokkal eltöltene tíz percnél több időt.

Az előző két Hősök (1., 2.) cikkemhez hasonlóan eredetileg ebben is inkább elemezni kívántam volna, de annyira szíven ütött a rettentő minőség, hogy kénytelen voltam pocskondiázásba kezdeni. Összefoglalva a Heroes Reborn pont ott folytatja, ahol a Hősök abbahagyta, ugyanazon az alacsony színvonalon, s valószínűleg hamarosan ugyanazon a nézettségi szinten. Nem tudom, miért adtak még egy esélyt az NBC-nél Tim Kringnek. Mindenesetre elkészíthette új szériáját, ami lehet, hogy a későbbiekben jobban felkelti az érdeklődést, de ezzel a pilottal egy nézőt mindenképpen elveszítettek.