The Game Awards 2021 összefoglaló
Immáron 8 éve, 2014 óta szervezik meg minden évben a The Game Awars című „gálaműsort”, melyet sokan a videojátékok Oscarjának is szoktak nevezni, szerintem tévesen, mert a TGA sokkal szakmaibb a maga nevében és sokkal kevésbé politikai jellegű, mint mozgóképes társa. De ebbe nem is kell most belemenni. Geoff Keighley egy igazi gamerektől gamereknek örömünnep ahol számba veszik az adott évben megjelent játékokat és több mint két tucatnyi kategóriában győztest hirdetnek. De ami ennél is fontosabb, hogy a show közben rendre kapunk várva várt ízelítőket készülő játékokból és meglepő új bejelentéseket is. Alábbi cikkünkben röviden összefoglaljuk neked az idei esemény legfontosabb helyezettjeit és történéseit.
Első körben nézzük át a kategóriákat és a jelölt játékokat:
Az év játéka:
Ebben a kategóriában kisebb meglepetésre az It Takes Two, a kicsit érdekes stílusú és tematikájú kaland-platformer nyert az EA jóvoltából. Bár az idei év nem volt elhalmozva igazán nagyot durrantó AAA játékokkal, így ez a győzelem nem felfoghatatlan, de az It Takes Two még így is olyan címeket utasított maga mögé, mint a Deathloop, a Resident Evil Village, a Psychonauts 2, Ratchet & Clank: Rift Apart és a Metroid Dread.
Legjobb rendezés:
Ebben a kategóriában az Arkane és a Bethesda gyermeke, a Deathloop nyert, teljesen megérdemelten. Az időhurkos, embervadászat története a francia stúdióhoz méltóan igazán egyedi cselekménnyel és miliővel rendelkezett. Az indulók szinte egy az egyben megegyeztek a legjobb játék címéért vívókkal. A Deathloop a Returnalt, az It Takes Two-t, a Ratchet & Clank: Rift Apart-ot és a Psychonauts 2-t utasította maga mögé.
A legjobb narratíva:
Ez az a cím amely az én szememben a legnagyobb értéket képviseli, hiszen egy jó történet tud egy játékot igazán nagyon emlékezetessé tenni. Az idei jelöltek a Deathloop, a Life is Strange: True Colors, a Psychonauts 2, a legjobb játék címét bezsebelt It Takes Two és a Guardians of the Galaxy voltak. A befutó pedig végül az Eidos, a Square Enix és a Marvel kooperációjában készülő űrkaland lett.
Legjobb művészeti megvalósítás:
Ebben a kategóriában is komoly verseny folyt, hiszen jelent meg jó néhány eredeti képi világú játék az idei évben. Egy olyan erős ligában, melyet a Psychonauts 2, a Ratchet & Clank: Rift Apart, a Deathloop, a Kena: Bridge of Spirits és a The Artful Escape alkottak, ismét az Arkane üdvöskéje vitte el az első helyet a kissé rajzfilmes, sötét, sci-fi világával, természetesen teljesen megérdemelten.
Legjobb zene:
Természetesen a zene is nagyon fontos, és egyre fontosabb eleme minden igazán nagyot domborítani akaró játéknak. Nem csoda, hogy már két toplistát is írtunk a témában korábban, melyeket elolvashattok itt és itt. Ez a kategória is erős volt, de végül a Nier legújabb felvonása vitte a prímet a Cyberpunk 2077, a Deathloop, a Guardians of the Galaxy és a The Artful Escape ellenében.
A legjobb audio dizájn:
A realisztikus hanghatások legalább olyan fontosak, mint a jó zene és ezek kialakítása egy külön szakma a szórakoztatóiparban. Nem csoda hát, hogy ennek a kategóriának is komoly presztízse van. De nem okozott sokkoló meglepetést a Forza Horizon 5 győzelme. A Deathloop itt is jelölt volt, mutatva, hogy az Arkane valóban szívét-lelkét beletette a játékba. További jelöltek voltak a Resident Evil Village, a Ratchet & Clank és a Returnal is.
Legjobb alakítás:
A cikkeimben gyakran megemlékezek arról, hogy milyen fontos része a modern játékoknak a mocap és az általa elérhető színészi játék, illetve hogy mekkora munka van ebben. Szerencsére nem csak én gondolom így, szóval ezért is jár díj a The Game Awardson. A Deathloop itt is erős versenyző volt, hiszen mindjárt mindkét főszereplője jelölést kapott, Jason E. Kelley, mint Colt és Ozioama Akagha, mint Juliana. Mellettük jelölést kapott Erika Mori, aki Alexet alakította a Life is Strange: True Colors-ben, illetve a méltán népszerű, a Far Cry 6-ban Antón Castillo bőrébe bújó Giancarlo Esposito is. A többség tőle várta a győzelmet, de az első hely végül Maggie Robertsonnak jutott aki Lady Dimitrescut alakította a Resident Evil Village-ben.
A további kategóriákat és helyezettjeiket a The Game Awards hivatalos oldalán nézhetitek meg.
A következő sorokban pedig vegyük számba a legfontosabb híreket, új infókat és természetesen a bejelentéseket.
Az egyik legizgalmasabb dolog az este folyamán, hogy végre aktív képsorokat láthattunk a Pramount Plusra érkező Halo sorozatból, mely jövőre már érkezik is Pablo Schreiberrel Master Chief szerepében.
Új életjelet adott magáról a Sonic 2 (természetesen a film), mely Ben Schwartz, Idris Elba, Tika Supter, James Marsden és természetesen a gumiarcú Jim Carrey főszereplésével érkezik jövő év áprilisában.
Ahogy láthattuk Gollamot is ahogy éppen legjobb barátjával, önmagával beszélget a The Lord of the Rings: Gollum friss előzetesében. A játékot sajnos eltolták jövő évre, konkrét megjelenési dátum nélkül, de nagyon is életben van.
Elhalasztották a Saints Row reboot megjelenését is, így most egészen augusztusig kell várnunk a „GTA dilis kisöccsének” legújabb epizódjára. De cserébe kaptunk egy gameplay előzetest. Addig pedig nyomhatjátok a klasszikus epizódok egyikével is.
A Luminous Productions ígéretesnek ígérkező és nem a rajongók által nem kicsit várt fantasy-jellegű akció-RPG játéka, a Forspoken is megmutatta magát működés közben. Ha minden jól megy május 24-én már lehet is próbálni PC-n és PS5-ön.
Ugyanígy tett a Sony nagy reményű exkluzívja, a Horizon: Forbidden West. Annak ellenére azonban, hogy már csak hónapok választanak el minket a megjelenéstől, csak egy igen karcsó, mindössze egy perces, de annál mozgalmasabb ízelítőt láthattunk. Lehet tovább csücsülni azokon a bizonyos tűkön.
Sztori előzetest kapott a Gearbox boszorkánykonyhájában készülő Borderlands spinoff, a Tiny Tina’s Wonderlands is, melyre már csak március 25-ig kell várnia a rajongóknak. A látottak alapján a játék nem hazudtolja meg az örökségét.
Egy vártnál is sötétebb előzetesen láthattuk mozgás közben a Plague Tale: Requiem-et is, mely a 2019-es év egyik nagy meglepetésnek számító kalandjátékának lesz a folytatása. Az előzetes alapján semmi sem javult a középkori Franciaországban, de hogy a látványra nem lesz panasz, az tuti.
Egy óriásnak kifejezetten pocsék napja van a Senua’s Saga: Hellbalade 2 új előzetesében. Sajnos túl sok még mindig nem derül ki a már két éve bejelentett játékról, de az biztos, hogy az Unreal Engine 5 fantasztikusan néz ki. Megjelenés majd valamikor, egyszer.
Már nem kell sokat aludni a viszontagságos sorsú Dying Light 2: Stay Human megjelenéséig, hiszen február 4-én már be is léphetünk a zombik által bemocskolt város utcáira és ugrálhatunk annak háztetőin. A shown látott előzetes pedig kifejezetten ütősre sikeredett.
Úgy fest ebben a generációban – ismét – divattá válnak a képregényes játékok (ha már a filmek kezdenek kiégni, ugye), ugyanis a Marvel üdvöskéi mellett a DC is belecsap a lecsóba, ugyanis mozgás közben láthattuk a Suicide Squad: Kill the Justice Leage-et melyért a sokat bizonyított Rocksteady a felelős.
És ha a Sucide Squad játék nem lenne elég, nyissuk meg a friss bejelentések sorát a szintén DC gyermek Wonder Womannel, amit a The Game Awards-on láthattunk először egy kicsit semmitmondó kedvcsinálóban. Természetesen a találgatások azonnal megindultak, de konkrét infónk még nincsen a játékról. Viszont az, hogy a klasszikus Alien vs Predatorért, a FEAR-ért, a Middle Earth játékokért felelős Monolith végzi a fejlesztést, az már önmagában bizakodásra ad okot.
A nagy bejelentések idén mind valamiféle adaptációhoz voltak köthetők, ugyanis bejelentettek egy Telltale Games-féle The Expanse játékot, amiben úgy fest nagy szerep fog jutni Caminának. Ennél sokkal többet nem tudni sajnos, de abban biztosak lehetünk, hogy a holtából főnixmadárként újjáéledő Telltale nagyon bizonyítani szeretne. A The Expanse népszerűsége pedig tökéletes táptalaj lehet ehhez.
Természetesen a Dűne sikerét is meg kell lovagolnia a videojátékiparnak is és készül is egy játék, Dune: Spice Wars címmel, ami kissé meglepő módon 4X stratégia lesz. Egy rövidke kedvcsinálót kaptunk csak, melyből sok nem derül ki sajnos, csupán, hogy 2022-ben már elérhető lesz Early Access-ben. A fejlesztésért a viszonylag zöldfülű Shiro Games, a kiadásért pedig a Conan Exiles-t is elkövető Funcom felel. Meglátjuk hogy sikerül.
A Gun Media 2017-ben igen érdekes koncepció keretein belül hozta el a monitorokra a klasszikus darabolós horror, a Péntek 13 világát, most pedig egy újabb klasszikust szemelt ki magának, ugyanis a gálán egy elég baljóslatú előzetes keretein belül bejelentették a The Texas Chainsaw Massacre játékadaptációját, amin minden bizonnyal erősen 18+ besorolású produktum lesz. Társfejlesztő az új Hitmanekbe és Forza Horizon epizódokba is besegítő Sumo Digital. Megjelenési dátum egyelőre még nincs.
Ha ez nem lenne elég a horrorból, akkor pedig lehet örülni a Bokeh Game Studio japán horrorjátékának, mely a Splitterhead címet viseli. A látott képsorok alapján elég elmebeteg lesz, de nem is kell mást várnunk az első Silent Hill írójától, Keiichiro Toyamától. Ráadásul nem ő az egyetlen Silent Hiill-es arc, aki dolgozik a játékon, hiszen mint zeneszerző, Akira Yamaoka is csatlakozott a projekthez. Ennél többet nem is igazán tudni egyelőre.
Egész komoly meglepetést okozott a Remedy azzal, hogy bejelentette az egyik nagy klasszikusának, az Alan Wake-nek a második részét. Ráadásul egy elég erős, nyomasztó kedvcsinálót kaptunk hozzá. Alan láthatólag elég rendesen meg van zuhanva és jól el is hagyta magát. És valószínűleg nem lesz túl könnyű dolga a stílusváltáson áteső második részben, mely ezúttal már túlélőhorror lesz. De sajnos még 2023-ig várnunk kell, hogy megtudjuk ez mennyire válik be.
Az est talán legnagyobb durranása pedig az „interaktív filmjeiről” híres Quantic Dream új játékának előzetese volt, melyről csakhamar kiderült, hogy egy új Star Wars játék lesz. Bizony! Az EA exkluzivitása lejárt, így más stúdiók is lecsaptak a licencre. Egy lenyűgöző előzetes mellett azt is megtudtuk, hogy a játék története a High Republic időszakában fog játszódni és az is lehet, hogy nem fog hasonlítani Quantic Dream korábbi játékaira. De még semmi biztosat nem tudunk. Viszont annál inkább várjuk.
Ezek voltak hát az idei The Game Awards legfontosabb eseményei. Lesz mit várnunk az elkövetkező években, az biztos. Ráadásul még csak most kezd beindulni a jelenlegi generáció, szóval ennél csak jobb lesz a helyzet. Csak győzzük majd pénzzel és szabadidővel. Ti melyik játékokat várjátok legjobban? Milyen platformon, platformokon terveztek játszani?