Játék

The Game Awards 2024 összefoglaló

Csütörtökön, tehát december 12-én, immáron kerek tizedik alkalommal szervezték meg, az utóbbi években a gaming világ talán legnagyobb eseményévé váló The Game Awards-ot, ahol a kötelezően kiosztott év játékai díjak mellett a videojáték ipar legnagyobb bejelentéseinek is helyt ad a rendezvény. És bár idén kissé ellentmondásosan kanyarodtunk rá a rendezvényre, azt hiszem a megszokottat és az elvártat ezúttal is tudta hozni Geoff Keighley csapata.

Ahogy mindig, mi pedig ezúttal is hozunk nektek egy kis összegzőt a legfontosabb kategóriák díjazottjairól, illetve a legizgalmasabb bejelentésekről, előzetesekről. Túlzás lenne azt állítani, hogy idén nem voltak meglepetésszerű nevezettek és díjazottak, illetve, hogy ezek léte nem volt megosztó egyesek körében. De mi ezen a ponton talán nem is akarunk állást foglalni. Cserébe viszont az alább megmutatjuk nektek, hogy miről is van szó. Az összes kategóriát és a díjazottakat megtalálhatjátok a The Game Awards hivatalos honlapján is.

Az év játéka
ASTRO BOT
Balatro
Black Myth: Wukong
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Final Fantasy VII – Rebirth

Legjobb rendezés
ASTRO BOT
Balatro
Black Myth: Wukong
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Final Fantasy VII – Rebirth

Legjobb narratíva
METAPHOR: REFANTAZIO
Final Fantasy VII – Rebirth
Like a Dragon: Infinite Wealth
Senua’s Saga: Hellblade II
Silent Hill 2 (remake)

Legjobb látvány
METAPHOR: REFANTAZIO
Astro Bot
Black Myth: Wukong
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Neva

Legjobb zene
FINAL FANTASY VII – REBIRTH
Astro Bot
Metaphor: Refantazio
Silent HIll 2
Stellar Blade

Legjobb audio dizájn
SENUA’S SAGA: HELLBLADE 2
Astro Bot
Call of Duty: Black Ops 6
Final Fantasy VII – Rebirth
Silent Hill 2

Legjobb folyamatosan frissülő játék
HELLDIVERS 2
Destiny 2
Diablo IV
Final Fantasy XIV
Fortnite

Legjobb indie játék
BALATRO
Animal Well
Lorelei and the Laser Eyes
Neva
UFO 50

Legjobb VR/AR
BATMAN: ARKHAM SHADOW
Arizona Sunshine Remake
Asgard’s Wrath 2
Metal: Hellsinger VR

Legjobb akciójáték
BLACK MYTH: WUKONG
Call of Duty: Black Ops 6
Helldivers 2
Stellar Blade
Warhammer 40k: Space Marine 2

Legjobb akció-kaland játék
ASTRO BOT
Prince of Persia: THe Lost Crown
Silent Hill 2
Star Wars: Outlaws
Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Legjobb szerepjáték
METAPHOR: REFANTAZIO
Dragon’s Dogma 2
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Final Fantasy VII – Rebirth
Like a Dragon: Infinite Wealth

Legjobb videojáték adaptáció
FALLOUT
Arcane
Knuckles
Like a Dragon: Yakuza
Tomb Raider: The Legend of Lara Croft

Persze a fentieknél is sokkal fontosabb az a temérdek bejelentés, premier, trailer, ízelítő, amik az est során szétszórva. És itt is van bőven miről beszélni. Lássuk:

Az első nagy meglepi a Naughty Dog új játéka volt, mely az Intergalactic: The Heretic Prophet néven fut. A kábé négy perces előzetes alapján a kincsvadászat és a gombazombik után, a Sony aranytojást tojó tyúkja ezúttal az űrbe fog minket elkalauzolni. Ami kiderüét, hogy a főszereplő egy Jordan nevű hölgy, aki fejvadászként, veszélyes bűnözők elfogásával keresi a kenyerét, néha talán túl veszélyesekével is, ha az összekötőjét kérdezik. Az elmondottak alapján erősen a jövőben járunk, de Jordan űrhajója még így is képes egy ‘90-es évekbeli Sony hangcuccról nyomatni a diszkó zenét. Starlord is csak csettinteni tudna. Ha a Naughty Dog-ból indulunk ki, akkor igen erős történetmesélésre számíthatunk. Megjelenést, egyebet nem tudunk még.

Az est másik nagy durranása a már régóta ismert módon készülőfélben lévő The Witcher 4 bemutatkozó előzetese volt. Az előzetesből kiderült, hogy Geralt helyét Ciri vette át és ezúttal már ő gyéríti a szörnyfajzatok állományát ezüstkardjával. A videóban éppen egy babonás falu fiatal áldozati bárányát igyekszik megmenteni. Azt tehát látjuk, hogy a Witcher világa semmit nem változott, még mindig sötét és kegyetlen hely. Cserébe azonban Ciri rengeteget változott, idősebb, tapasztaltabb, agresszívabb és búskomorabb lett és teljes értékű Witcherré vált a harmadik epizód óta eltelt időben. A videón túl itt sem kaptunk még bővebb infót

Nagy bejelentéssel készült a FromSoftware is, ugyanis megmutatták a világnak az Elden Ring spin-off folytatását, a Nightreign-t. Sok magából a trailerből sem derült ki, de annyit tudunk, hogy egy co-op, részben survival-jellegű játék lesz, az Elden Ring játékmenetével, amiben a játékosoknak egy Night Lord nevű nagy gonosszal kell összeakasztani a bajuszt. Sokkal többet nem sikerült még megtudni, de az érdeklődőknek jó hír, hogy 2025-ös megjelenést ígérnek a fejlesztők.

Új kedvcsinálót kapott a Mafia: The Old Country, melyben apró betekintést nyerhettünk a történetbe. A videó során az új főhős, Enzo beavatását és néhány snittet erőszakos életéből láthattunk. Sok új infót így nem tudtunk meg, azon kívül, hogy szerencsére már hamar, a nyáron várható a megjelenés. Csak emlékeztetőül, amit tudunk, hogy az új játék az 1900-as éve Szicíliájában fog játszódni, a Mafia 2-ben már bemutatott kisvárosban. Valószínűleg a következő hónapokban azért egyre többet megtudunk majd.

A Gearbox egy gameplay trailerrel készült a Borderlands 4-ből, ami bizonyságát tette annak, hogy valószínűleg nem kell attól tartani, hogy a Gearbox-éknál ne tudnák még mindig nagyon jól, hogy mi kell a népnek. Betekintést nyerhettünk egy nagy csatába, megismerhettük az új gonoszt, az új hősöket és még azt is megtudhattuk, hogy a nyitott világú térképet ezúttal már saját járgány segítségével is felfedezhetjük. A Gearbox nagy újításokat ígér a játékmenetben és a fejlődési rendszerben is. Jövőre pedig kiderül mit sikerül ebből valóra váltani.

Igazi ínyencségnek ígérkezik Ueda Fumito, a Shadow of the Colossus atyjának új játéka, az egész egyszerűen csak Project Robot kódnéven futó játék. A kedvcsináló pontosan csak ennyire volt elég, hiszen körülbelül semmit nem tudtunk meg belőle, de amit láttunk legalább érdekesnek tűnt. Egy embert látunk, aki egy hatalmas mech fejébe igyekszik eljutni, miközben egyre közelebb kúszik egy kataklizmikusnak tűnő lökéshullám, csak azért, hogy az utolsó előtti pillanatban a robot fejének hajtóművei biztonságos magasságba emeljük. Vajon ebből mi jön ki? Remélhetőleg hamarosan megtudjuk.

De talán a show legnagyobb pillanata mégis az volt, amikor a Baldur’s Gate 3-ért felelős Larian feje, Swen Vincke beégette a teljes játékipart azzal a néhány sorban, ahol arról beszélt az év játéka díj átadója előtt, hogy a stúdiók akkor lesznek a jövőben sikeresek, ha a játékosokra nem, mint kihasználandó fogyasztóra, egyszerű számokra egy táblázatban tekintenek, nem értékesítési mutatókra, marketing stratégiákra és politikai nézetekre koncentrálnak, hanem arra, hogy a játékosok olyan terméket kapjanak, ami szórakoztatja őket, melynek nyitja, hogy a fejlesztők maguk is szórakoztatónak találják a terméküket. Erős szavak, amit sokan üdvözöltek azóta, sokan pedig nemtetszésüket nyilvánították ki.

De akárhogy is, a The Game Awards ismét megtette, amit meg kellett tennie és bármi is a véleményünk, azt be kell ismerni, hogy mára valóban megkerülhetetlen tényezővé vált. Abban pedig biztosak lehetünk, hogy lesz tizenegyedik show is jövőre. Ha érdekel a teljes adás, itt visszanézheted.