Amikor a szovjet zombit elviszi a redneck amerikai…
Bár nemrég volt egy Rainbow Six Siege cikk, ennek ellenére, vagy talán pont ezért jól bevágódik ide ez a kis friss szösszenet. Ugyanis végre elérhető a már jó ideje híresztelt Outbreak, ami április 3-ig marad így a játékosok számára. Nézzük is mit lehet csinálni ebben a játékmódban!
Szóval az események a következők: egy szovjet űrkapszula lezuhan a Földre, egy amerikai platóskocsis bácsi megtalálja és elviszi a szeméttelepére, majd besétál egy kórházba, ahol csúnya zombi lesz és egy egész kisvárost ellep a vörös gány. A videók egész okésan összefoglalják a történetdarabokat, ezeket az event vége után is bátran meg lehet keresni majd YouTube vagy egyéb videómegosztó oldalakon, illetve a három pálya alatti minimális cselekmény is bőven belefér egy wiki posztba, úgyhogy attól nem kell félni, hogy bárki lemaradna erről a hatalmas mindent megváltoztató eseményszálról az R6S világában, ha egyáltalán kánonnak mondható, mert bár több minden történik benne mint amit az egyes Operation-ök lefednek (jelenleg a Chimera az aktuális), vajmi kevés ahhoz, hogy elvigye a hátán ezt a kis eseményt.
Nézzük akkor a játékmenetet! Az R6S-ben azért többnyire elmondható, hogy inkább a megfontoltság, jó helyzetfelismerés, a terep jó kihasználása és ehhez hasonló faktorok viszik előbbre a játékot, illetve vezetnek győzelemre. Éppen ezért, a néhány kiválasztott operátornak (játékos karakterek) a célpontokhoz való eljutása, majd megvédése (a már meglévő játékmechanikákat használva) elég nagy potenciált hordoz magában, amit ha beteszünk egy beparázós, ijesztő környezetbe, igazi hátborzongatást eredményezhet. Én legalábbis valami ilyesmit reméltem, kicsit már kiéhezve egy Dead Space-hez hasonló, (majdnem) tökéletesen kiegyenlített horror és lövöldözés egyensúlyára. Annak ellenére, hogy a hangok és a vizuális elemek nagyon ott vannak, valami mégiscsak furcsa, szokatlan.
Valószínűleg éppen az, hogy a Siege nem az agyatlan lövöldözésről híres, hanem a taktikai megközelítésről, és sajnos ebben a játékmódban az előbbi van. Ahelyett, hogy az egyedi operátorok eszközeit arra használnák, hogy bizonyos akadályokon kreatívan át kelljen jutniuk a játékosoknak, egyszerűen azt a célt kapták, hogy meghaljon tőle a zombi. Vagyis ilyen piros tüskés rohangálós cucc, ami bár elvileg ragályos, mint az állat, semmi nem történik, ha odacsap egyet az arcunkba. Úgyhogy a horror sajnos nagyon nincs meg benne, marad az, hogy zombik hullámait, néha egy-egy speciális ellenféllel együtt verjük vissza amíg meg nem csináljuk a feladatot. Eléggé érződik, hogy a fegyverek se eszement zombi gyilkolászásra lettek finomítva, így az egész játékmódból ami marad: egy rövidke jópofa történetszál egy játékban, amiben szinte nincs sztori és pár tíz perc majdnem agyatlan lövöldözés egy játékban, ami alapvetően a taktikai megközelítést díjazza – oké, Pandemic-en ügyesebbnek kell lenni, de akkor is a gyors headshoton van a hangsúly, nem azon, hogy milyen ügyesen kijátszottad az ellenfelet.
A konklúzió: az Outbreak jó szórakozást nyújthat azoknak, akiknek már megvan a játék – csak ezért nem venném meg -, hoz egy kis változatosságot a szokásos Casual/Ranked/Terror Hunt mezőnybe, de a jutalmakon és a rövid történetszál végigjátszásán túl nem hoz annyi tartalmat, hogy a játék egy alappillére legyen. Kicsit ugyan sajnálom, hogy ennyi befektetett fejlesztés után ennyire limitált ideig elérhető csak (bár valószínűleg viszontlátjuk még), de ugyanakkor megértem, mert inkább csak egy agyatlan lövöldözés, ami nem vall a játék többi részére, de a potenciált meghozta, hogy a jövőben ha kisebb adagokban is, de valami épkézláb történetet/világot kerítsen a játéknak.